-------------------------
Са еколошке секције
(У Овчар бањи)У ПРИРОДИ СЕ УЧИ НАЈЛАКШЕ
Последњи у низу успеха је победа на Међуокружном такмичењу и треће место на Републичком такмичењу у Кладову.
Степен достигнућа у образовању сваког појединца углавном се постиже кроз формалне (системске) видове образовања. Такве видове образовања су прошли и предавачи: учитељи, наставници, професори и на своје ученике преносе солидан ниво информација и теоријског знања. Међутим, темпо развоја друштва захтева сталну размену информација и комуникацију између различитих области на исту тему. Посебан проблем у формалном образовању је недостатак обуке за практичну примењивост стеченог знања ученика као и недостатак програмских и техничких могућности за то. Да би се премостио тај недостатак потребно је развити квалитетне програме неформалног образовања кроз обуку наставног кадра уз допуну знања и његову ефикасну примену у пракси.
Популаризација природних наука кроз експеримент, корелацију и мултимедијални приступ би доприносио стицању целовитих и примењивих знања, а учење учинили лаким и занимљивим. Наша школа је препознала предности учења у природном окружењу заштићеног природног добра Овчарско-кабларске клисуре и као партнер на пројекту учествовала у претварању планинарске стазе број три у едукативну стазу.
Ученици наше школе су имали прилику да у више наврата учествују у дводневним и вишедневним камповима и стекну практична искуства из наставних области биологије, географије, физике и хемије кроз еколошки приступ у обради наставних садржаја са акцентом на корелацији и очигледности са обавезним извођењем теренских вежби.
Ученици су своја знања подигли на један виши ниво функционалности и примењивости. Кроз практичну обуку оспособили су се да уочавају, повезују и разумеју комплексност антропогеног уплива у предеоне целине и самим тим подигну своју еколошку свест на један виши ниво што подразумева и промену навика у понашању. То далекосежно доводи до поправљања стања животне средине, а у интересу опстанка на планети. Стварањем једног широког фронта људи који разумеју узрочно последичне везе човека и природе од пасивиста и индолентних индивидуа образујемо заинтересоване и активне практичаре у заштити природе. Воли се оно што се разуме!
ПТИЋИ ИСПАЛИ ИЗ ГНЕЗДА
У оквиру рада Еколошке секције школе, млади еколози, поред тога што учествују у многим пројектима у вези са заштитом животне средине, баве се и праћењем популација птица у непосредном окружењу. Школа има читаву шуму високог дрвећа, како четинара тако и листопада, што је изузетно погодно за гнежђење птица. Многе врсте се налазе управо на овом подручју града. Неке, као што су вране, чавке, гачци, гавранови, детлићи, сенице... гнезде се у природним гнездима, док су за неке: сове, ћукове, ветрушке, постављене кућице за гнежђење. Овог пролећа, највероватније због олуја, имали смо праву најезду птића испалих из гнезда које смо морали да спасавамо.
КАКО ПОМОЋИ ПТИЋИМА ИСПАЛИМ ИЗ ГНЕЗДА
Да бисмо заштитили птића од опасности на земљи јер је беспомоћан, треба га вратити у гнездо, ако знамо из ког гнезда је испао и ако је то могуће. Враћање у гнездо је тежак посао па је најбоље подићи птића до првих грана. За мале сове довољно је поставити их на грану, док је за друге птиће најбоље импровизовати гнездо и поставити их у гнездо. Родитељи су обично у близини и реаговаће на оглашавање птића и наставити да га хране. Грешка је носити птића кући јер је врло тешко ускладити обавезе и бригу око птића. У неким случајевима када се ради о угроженим врстама, треба позвати друштво за заштиту птица.
УСПЕШНЕ АКЦИЈЕ СПАШАВАЊА
Успешне акције спасавања Мала ушара (Asio otus) – Станиште мале ушаре су обично рубови шума, дрвореди, воћњаци, пар- кови. У мањим или већим јатима зими се настањује на тује и четинаре у школском дворишту. У току пролећа јато одлеће, а ређе остаје један или два пара да се гнезде. Не праве сопствена гнезда, већ преузимају свракина или вранина и то обично она која су направљена на густим четинарима. Птић испао из гнезда после прстеновања спасен је, а родитељи су наставили бригу о њему. У спасавању, поред Еколошке секције, учествовало је и Друштво за заштиту сова из Чачка.
ЕКОЛОШКА СЕКЦИЈА ИМА САРАДЊУ СА НАУЧНИМ ИНСТИТУЦИЈАМА
Еколошка секција прати популацију сова у школском дворишту. Секција брине о птићима који су испали из гнезда. У оквиру сарадње наше школе са научним институцијама на нивоу града, ученици школе су били у посети Институту за воћарство где су учествовали у радионицама које су за њих припремали запослени у Институту.
Макете направљене на архитектонској секцији
Макета Burj Al Arab из ДубаиjаУ нашој школи већ неко време веома успешно ради архитектонска секција. Организује се сваког понедељка, а води је професор техничког и информатичког образовања Горица Обрадовић. На секцији израђујемо макете различитих облика и величина, а то су најчешће грађевине познате у свету. Не израђујемо ми само макете, већ пуно причамо и истражујемо о тим грађевинама, као и о градовима и деловима света где се оне налазе. Ова секција нам помаже да покажемо своју креативност, стекнемо нове вештине и научимо много новог. Своје радове поносно излажемо испред школске библиотеке. Позивамо вас да их погледате, али и да нам се придружите испред школске библиотеке. Позивамо вас да их погледате, али и да нам се придружите на часовима ове секције.
Хор ученика са професором Слађаном Новичић
На бини након завршене приредбеЈедан од примера добре праксе, а у исто време и заштитни знак школе је свакако школски хор који тренутно чине углавном ученици старијих разреда. Прва хорска постава је наступила још давних седамдесетих, под диригентском палицом музичких педагога Милоша Јовановића који је водио хор ученика млађих разреда и Станојле Јовановић која је радила са ученицима старијих разреда. Оба хора су имала наступе широм тадашње СФРЈ поводом бројних приредби и свечаности, како на општинском, тако и на републичком нивоу.
Школа је наставила да буде позната по доброј песми захваљујући професору музичке културе Слађани Новичић која веома успешно окупља младе певаче и солисте, трудећи се да осим љубави према музици у њима пробуди и смисао за књижевност и поезију. Генерације које су прошле кроз школски хор сведоче о лепим успоменама везаним за дружење на наступима и издвајају тај период као један од најлепших из периода школовања.