За прваке

Упис у први разред школске 2017/2018. године обавезан је за децу која до почетка школске године (до 01. септембра) навршавају најмање шест година и шест месеци  а највише седам година и шест месеци живота, односно деца рођена у периоду од 01. 03. 2010. године до 01. 03. 2011. године.

У први разред могу се уписати и деца старија од седам и по година која због болести или неких других разлога нису раније уписана у школу.

За превремени упис у школу могу се пријавити и деца рођена од 01. 03. до 31. 03. 2011. године.

Евидентирање (пријављивање) деце за упис у први разред основне школе вршиће се у априлу 2017. године у канцеларији психолошко-педагошке службе, а сам упис се реазлзује у току маја 2017. године у заказаном термину.


За упис су потребна следећа документа

- Извод из матичне књиге рођених

- Лекарска потврда о здравственом стању детета

- Уверење о завршеном предшколском програму


ПОДСЕТНИК ЗА РОДИТЕЉЕ БУДУЋИХ ПРВАКА

Да би дете спремно дочекало полазак у школу, обезбедите му:

  • Здраву породичну атмосферу
  • Пуно љубави
  • Ваше активно бављење њим
  • Довољно игре

У игри дете најбоље и најлакше учи. Кроз игру оно стиче прва искуства,учи да посматра, размишља и закључује. Почев од кретања и физичке активности (важни за развој моторних вештина код деце) , игре са различитим конструкторским материјалом, лего коцке, разне слагалице, цртање и бојење,обликовање фигура од пластелина,теста или глинамола, различите друштвене игре, доприноси да дете испробава, вежба и усавршава своје способности.
Дете које је сигурно у себе може успешније да развије своје потенцијале и да се суочи с тешкоћама, лакше успоставља односе са другом децом.
Дете стиче сигурност и развија самопоуздање:

  • Кад осећа да га волите
  • Кад се бринете о њему и посвећујете му довољно пажње
  • Кад се према њему доследно понашате
  • Кад му дозвољавате да само уради оно што може
  • Кад има развијену моторику и кад је спретно
  • Кад може да вам помогне у обављању неких послова
  • Кад има богатији речник и може слободно да каже шта мисли,жели и осећа
  • Кад сте спремни да чујете и уважите и његово мишљење
  • Кад му дозволите да о неким стварима самостално одлучује
  • Кад може отворено да испољи своје емоције, да их препозна и разликује
  • Кад га похвалите за конкретан поступак
  • Кад му се извините за своју грешку
  • Кад има поверења у вас и осећа да и ви имате поверења у њега

КАКО ЋЕТЕ НАЈБОЉЕ ПОМОЋИ ДЕТЕТУ ДА СЕ ЛАКШЕ СНАЂЕ У ПРВОМ РАЗРЕДУ:

· Помозите детету да развије радне навике. Најважније радне навике битне за процес учења јесу:

Радити на одређеном месту!

Од самог почетка школовања дете треба да има своје радно место,свој радни кутак,као и прибор за рад.О уредности радног места и прибора дете треба само да се стара. У почетку му је за то,свакако, потребна ваша помоћ.

· Радити у одређено време!

· Планирати рад!

Помозите детету да сачини свој дневни и недељни план рада.Све послове у вези са тим обавите у договору са дететом и заједно:

  • Нека у план рада буду унете све активности које дете обавља у току дана: од устајања,боравка у школи,учења,игре и др. До одласка на спавање;
  • Утврдите време реализације ових активности;
  • Настојте да план буде реалан и остварљив;
  • Истакните план рада на видно место за дете (најбоље изнад његовог радног стола);
  • Анализирајте повремено успешност остваривања плана и уносите потребне корекције.

Бити уредан!


Дете које је стекло навику да брине о својим играчкама и држи их уредно,пренеће ту навику на бригу о свом радном столу и прибору, а затим ће то пренети на изглед свеске, начин писања, облик слова.


Завршавати започето!


Одлагањем се обавезе нагомилавају, а тиме се смањује могућност да се оне заиста и испуне.
Ако дете успева да своје активности обави на време, уредно и у складу с планом, обавезно га похваљујте.

Интересујте се за све што се у школи дешава.

Ваше интересовање не би требало да се ограниче само на радне активности детета у школи, већ је важно да сазнате и како се дете у школи осећало. Исто тако је важно да слушате пажљиво и активно:

  • Покажите стварно интересовање за оно што вам дете говори.
  • Не прекидајте га и не пожурујте док прича.
  • Не критикујте.
  • Подстичите га да изрази своје мишљење и своја осећања.
  • Не намећите своје мишљење.
  • Не нудите преурањено решења и савете за проблем о којем дете не прича ( пустите да дете покуша да само нађе решење, дајте му времена).

Ваша брига за дете и интересовање за његов рад и понашање у школи треба да се заснивају на међусобном поверењу. Поверење између родитеља и деце је нешто што се стиче постепено.


Како да дете стекне поверење у родитеље?


Уважавајте дете као личност.

  • Показујте детету да га прихватате и волите онаквог какво јесте и да вам је стало до њега.
  • Будите доследни – немојте за исту ствар дете једном казнити а други пут то превидети или чак наградити.
  • Ускладите своје речи и поступке – немојте причати једно а радити супротно.
  • Испуњавајте обећања – ако не можете да их испуните, немојте ни обећавати.
  • Не намећите своје потребе и захтеве – не терајте дете да ваше захтеве испуњава без поговора само зато “што ви тако хоћете“.
  • Будите активан слушалац – откријте шта дете осећа, жели, какве су његове потребе, и својим реаговањем покажите да га разумете.
  • Користите првенствено позитивне утицаје у васпитању (подстицај и похвала), а не негативне(прекор, омаловажавање, казна).
  • Помозите детету у раду код куће.

· Свакодневно пратите његов рад и имајте увид у израду домаћих задатака.
Објасните му уколико нешто не разуме.
Храбрите га и подстичите да може само да уради домаћи задатак.
Прегледајте урађено.
Не заборавите: Избегавајте да помажете детету кад журите, кад сте уморни, нервозни или бесни, јер ћете неминовно то своје (не) расположење пренети на рад са дететом и тиме му само отежати.
Не устручавајте се да похвалите оно што је дете добро урадило. При том будите умерени и конкретни у похвалама.

  • Помозите детету да организује слободно време.

· Обезбедите детету довољно времена, али и друштво за игру.

· Омогућите детету да се са друговима из одељења што више дружи и изван школе.
Негујте љубав према књизи.
Гледање ТВ програма, и коришћење компјутера
треба да буде селективно и одмерено. Различите додатне активности могу да буду врло значајне за дечији развој, али само уколико су у складу са жељом и могућностима детета.

Филтрирање наслова     Прикажи # 
# Наслов чланка Аутор Погодака
 

Анкета

Коју средњу школу желиш да упишеш?
 

Посетиоци

Имамо 87 гостију на мрежи

ЈАВНЕ НАБАВКЕ

Template